top of page

Zaterdag 30 mei 2020

Gullegem - Rumegies, H/T. 100km

 

Het moest vandaag de 1ste dag zijn van De Camino Op Armkracht, maar door de gekende omstandigheden heb ik niet kunnen starten. Toch wilde ik die eerste etappe rijden.

De route loopt van Gullegem via Kortrijk en Pecq naar Doornik. Daar kon ik aansluiten op de Sint-Jacobsroute waar de typische blauw/gele wegmarkeringen (zie foto) al te zien zijn. Tot aan Antoing loopt de route meestal op het jaagpad langs de Schelde, om dan na 53 km in Rongy, de grens met Rumegies in Frankrijk te bereiken. Alhoewel de grens nog afgesloten was, kon ik het niet laten die toch eventjes over te steken. :)

2km verder over die grens is er een camping waar mijn eerste team mij met de mobilhome ging opwachten. Maar vandaag niet dus... ik fietste dan maar terug naar huis.

 



























bottom of page